Målspårning

Optimera resultatet av din webbplats eller E-handel genom korrekt och fullständig mätning av konverteringar.

Genom att tillämpa målspårning så kopplar man olika händelser till mål i webbstatistikprogram så som Google Analytics. Det kan exempelvis handla om att utlösa ett Mål i Google Analytics när någon klickar på VD:ns telefonnummer eller e-postadress eller att en kund har skickat in en intresseanmälan för en bostad på en webbplats för ett fastighetsbolag.

Det är viktigt att mäta relevanta händelser på webbplatsen för att det skall gå att optimera och följa upp resultatet. Särskilt för sponsrad trafik så som Google Ads ökar avkastningen markant med korrekta uppsatta mål helst kopplade till monetära pengavärden.

Kanske har ditt företag problem med att korrekt spåra transaktioner eller händelser på en extern bokningsplattform eller i en iFrame?

Kontakta VD, Erik Stenman Andersson för att få hjälp konsulthjälp inom Google Analytics, Målspårning och Google Tag Manager.

Vad är målspårning?

Målspårning innebär att i webbanalysverktyg så som Google Analytics koppla händelser på en webbplats till mål. Detta möjliggör effektivare uppföljning och optimering av avkastning för webbplatsen. Det ökar även avkastningen på annonsering genom Google Ads.