Google Tag Manager

Google Tag Manager

Vill du få hjälp med att sätta upp avancerade mål och spårning i Google Analytics eller i Facebook med hjälp av en Facebook pixel? I så fall bör du göra det genom en tagghanterare så som Google Tag Manager (GTM). Optimest AB är expert på uppsättning av avancerade konfigurationer och förutom mer standardiserade upplägg för spårning kan du få hjälp med bland annat Single Page Applications, SPA och med uppsättning av Cross Domain Tracking för att spåra besökare över en mängd domäner. Om du använder bokningssystem så som exempelvis Bokadirekt.se eller BookVisit är det också viktigt att säkerställa att implementationen i GTM är gjord korrekt.

Erfaren Google Tag Manager-konsult (GTM-konsult)

Anlita Optimest AB för en översyn över er spårning och implementation av GTM idag.

Vad är Google Tag Manager?

Google Tag Manager (GTM) är en så kallad tagghanterare där olika taggar smidigt kan läggas till utan att justera en webbplats källkod för varje ny tagg. Det räcker med att implementera den initiala koden för GTM och sedan implementera taggar så som spårning av event på hemsidor, transaktioner, eller A/B-tester.

Varför behöver jag Google Tag Manager?

Det är det smidigaste sättet att implementera mätning av relevanta mål på din hemsida samt möjliggör justeringar utan att webbplatsen källkod behöver ändras vid varje ändring i GTM.